דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון גינה לפי הפנג שואי 

מאת    [ 21/01/2009 ]

מילים במאמר: 817   [ נצפה 3795 פעמים ]

 

תכנון גינה לפי הפנג שואי.

פנג שואי משמעו רוח ומים, 2 מהכוחות הבסיסיים שמהם בנוי היקום. הסינים העתיקים פיתחו שיטה של תכנון גינות המתייחסת לכוחות האנרגטיים הבסיסיים של האדמה והיקום, אנרגיית הצי! המטרה של השיטה העצמת הגן והמשתמשים בו, הדרך היא על ידי הצבה נכונה ובחירה נכונה של הצמחים והאלמנטים הדוממים בגן. במאמר שלפניכם נתמקד בכמה משמעויות מעשיות הנובעות מתורת הפנג שואי בתכנון הגן, ולאו דווקא נעמיק לתוכה. אלו שמתעניינים יותר בצד התיאורטי מוזמנים לקרוא ספרים רבים שיצאו לאחרונה גם בעברית.

אפשר להתחיל את תכנון הגן לפי הפנג שואי מהכניסה לבית, בדיוק כפי שנתחיל בתכנון גן רגיל. הכניסה לבית זה מקום זרימת האנרגיה לבית. הזרימה צריך שתהיה לא מופרעת, ולכן השביל כניסה צריך להיות כזה, בלא שתהיה הפרעה כמו עץ מול הכניסה וכו'. הזרימה לבית צריכה גם להיות עדינה ונעימה, ולכן שביל הכניסה לבית צריך להיות שביל מתעקל ופתוח, שבילים וקווים ישרים בתכנון גינה  יוצרים אנרגיה חדה מדי שיכולה להיות שלילית.

המצב האידיאלי בתכנון הגן לפי הפנג שואי הוא שהפתח הוא כלפי דרום, או מזרח, ובגב הבית יש גבעה או אלמנט שעוצר את זרימת האנרגיה ודואג שהיא תישאר בבית. במקרה של הגינה זה יכול להיות גם עץ גדול. הכניסה עם הפתח הזורם בתכנון גינה לפי הפנג שואי נתמכת משני צידיה ב2 גבעות: מצד ימין (כשמסתכלים על הבית) צריכה להיות גבעה גבוהה שנקראת גבעת הדרקון, ומצד שמאל (כשמסתכלים לכיוון הפתח) צריכה להיות גבעה נמוכה יותר שנקראת גבעת הנמר. הגבעות בתכנון הגן לפי הפנג שואי יכולות להיות גם צמחים או אלמנט דומם כגון סלע. בתכנון הגן לפי הפנג שואי הכניסה יכולה להיות רחבה, או ערוגת פרחים צבעונית נמוכה. אלמנט של מים בכניסה גם הוא מוסיף לאנרגיה החיובית, בתנאי שיזרום לכיוון של הבית. כל הרעיון של תכנון גינה לפני הפנג שואי הוא ליצור זרימה בין 2 קטבים: יין ויאנג.

בתכנון גינות לפי הפנג שואי מדברים על 5 יסודות שמהם מורכב העולם, ואלו הם: עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. העץ בתכנון הגן לפי הפנג שואי קשור לצבע הירוק, אש לאדום, אדמה לצהוב, מתכת ללבן ומים לשחור. 5 יסודות אלו באים לידי ביטוי בתכנון הגן לפי הפנג שואי. אזורי הגינה מתחלקים ל5, בהקבלה ל5 היסודות והצבעים הנלווים אליהם: מרכז השטח בתכנון הגן לפי הפנג שואי, היכן שממוקם הבית, קשור ליסוד האדמה והצבע הצהוב, באזור זה נשים שיחים ופרחים עם פריחה צהובה. מדרום לבית בתכנון הגן לפי הפנג שואי ישנו אזור האש, שם נשים שיחים ופרחים עם פריחה אדומה. מערב לבית בתכנון הגן לפי הפנג שואי נמצא אזור המתכת, שם נשים שיחים ופרחים עם פריחה לבנה. צפון הבית בתכנון הגן לפי הפנג שואי הוא אזור המים, שם נשים פרחים ושיחים עם פריחה סגולה, ומזרח לבית בתכנון הגן לפי הפנג שואי זה אזור האוויר, שם נשים שיחים ופרחים עם פריחה כחולה.

כל אחד מחמשת היסודות של הפנג שואי קשור לאלמנט אחר בגן ולצורה אחרת בתכנון הגן: מים מופיע בבריכות וקשור בתכנון הגן לפי הפנג שואי לצורות אופקיות. אש מופיע בריצוף, בתאורה ובצמחים ואלמנטים עם צבעים חזקים וקשור בתכנון הגן לפי הפנג שואי לצורות משולשות. עץ מופיע בצמחים, בעצים, בעלווה וקשור לצורות מלבניות וישרות עומדות. מתכת קשור מופיע באבנים עגולות, ובאבני ריצוף לבנות וקשור לצורות עגולות וכפתיות. אדמה מופיע בכדים, בקרמיקה, באדמה חשופה עצמה, וקשור בצורות מרובעות. הרעיון בתכנון גינה לפי הפנג שואי הוא להגיע לאיזון בין 5 היסודות כך שהם יתמכו אחד בשני ולא יפריעו אחד לשני.

תכנון גינות לפי הפנג שואי תומך בהתייחסות מרובעת לבית. השיטה כולה מטרתה לעזור בזרימת האנרגיה אל הבית, קצוות בולטים ומגרעות ובליטות יביאו לבריחת האנרגיה. במידה ויש לכם בית עם בליטות ומגרעות אפשר להשלים אותם ולו באופן סמלי על ידי רחבות וצמחייה. לאחר מכן באה בתכנון הגן  לפי הפנג שואי התייחסות לחלל מסביב לבית: וקודם כל בעניין של כיוונים: ישנם 4 כיוונים חשובים ועוד 4 כיווני משנה. בדרום מערב בתכנון הגן לפי הפנג שואי נשים קבוצות של זוגות צמחים וסגנון לא פורמאלי, אזור זה שייך ליסוד האש, במערב בתכנון הגן לפי הפנג שואי נשים את אזור משחקי הילדים, אזור זה שייך ליסוד המתכת. בצפון מערב בתכנון הגן לפי הפנג שואי נשים את אזור המדיטציה והטבע הפרוע, אזור זה שייך ליסוד המתכת. הצפון יהיה מקום של בריכת דגים, ואזור פתוח, אזור זה שייך ליסוד המים. צפון מזרח יהיה אזור של הרגעות, אזור פורמאלי ומעובד, אזור זה שייך לאזור האש. המזרח בתכנון הגן לפי הפנג שואי יהיה אזור של משתלה וערוגות, אזור זה שייך ליסוד העץ, דרום מזרח יהיה מקום ערימת הקומפוסט ומקום עצים ושיחים קטנים, אזור זה שייך ליסוד העץ. אזור המרכז בתכנון הגן לפי הפנג שואי צריך להיות נקי תמיד ומסודר, זה אזור הרוחניות והבריאות. החלוקה של הכיוונים ל8, קשורה למדע ההקס גרמים ולבית ספר של פנג שואי שנקרא בית ספר המצפן או פקואה.

בתכנון גינה לפי הפנג שואי כדי לזכור:

אפרסקים מפעילים בריאות טובה ומביאים אריכות ימים.

צמחי הבמבוק מביאים אריכות ימים ובריאות טובה.

אורנים וערערים מביאים אריכות ימים, כדי לשתול אותם לכבוד הולדתו של תינוק.

עץ הדובדבן מבטיח חיים בריאים ושמחים, כדי לשתול אותו לכבוד הולדתה של תינוקת.

כריזנטמות מביאות שמחה לבית ומזכירים חיים של רגיעה.

פעמונים, פעמוני רוח, וציפורים מוסיפים חיים לגן.

פסלים ואומנות אחרת יתרמו לגן גם הם.

 

זאב בן אריה - רזי הגן
http://www.rhazy.co.il
0544751080
לתגובות: rhazy@zvia.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב